Haarbandjes en wedstrijdkriebels

22-6 Nieuws Haarbandjes en wedstrijdkriebels is mijn vierde boek over Falderie en haar hartsvriendinnen Jip, Bo en Lola! Een boek voor meiden van 9-12 jaar die: * van hockeyhouden; * wel eens hopeloos verliefd zijn; * te maken hebben met lastige ouders langs de lijn. Het verhaal: Het lijkt een fantastisch seizoen te worden voor meisjes D1. Jip, Bo, Lola en Falderie zitten bij elkaar in een supergezellig team, de twee nieuwe coaches Willem en RJ vallen in de smaak en de eerste wedstrijden worden gewonnen. Falderie wordt zelfs aangewezen als aanvoerster. Maar dan wordt er opeens verloren en laten de ouders langs de lijn van zich horen. De opstelling, de tactiek?, ze weten precies hoe het moet en weten het allemaal beter. Willem en RJ krijgen daar al snel genoeg van en overwegen om te stoppen. Dat mag niet gebeuren, vinden de meiden, en Falderie ontdekt dat een aanvoerster meer moet doen dan alleen de scheids een handje geven. En dan is ze ook nog eens hopeloos verliefd! Over mij: Ik ben begonnen met hockeyen in Uden, waar ik tot mijn 14e heb gewoond. Daarna verhuisden we naar het oosten van het land waar ik mijn middelbare school afrondde. In die periode hockeyde ik bij Zevenaar en Upward in Uden. In Groningen heb ik Technische Bedrijfswetenschappen gestudeerd en gehockeyd bij GHHC. Nu woon ik alweer heel lang in Amsterdam, op een woonboot samen met mijn vriend, vier kinderen, twee honden en twee katten. Hockeyen doe ik niet meer, maar schrijven over hockeyen wel. In 2010 won ik een schrijfwedstrijd en verscheen mijn eerste boek bij uitgeverij Ploegsma: Hockeyhobbels en kunstgrasknieā€°n. Al snel volgde Bikkels en ballenmeisjes en het derde boek heet Bikini?s en scheenbeschermers. Tijdens het schrijven van dit vierde boek heb ik ontzettend veel lol gehad, in mijn eentje achter de computer. Schrijven over Moeilijk Opvoedbare Ouders is geweldig! Ga op een zaterdag langs de lijn staan en je komt thuis met een overvloed aan kleurrijke karakters. En natuurlijk bestaan er ook heel veel aardige, enthousiaste en hulpvaardige ouders die onmisbaar zijn voor sportverenigingen. Maar als ouders alles goed doen, wordt het al snel saai om over te schrijven. Met de verschijning van dit boek wordt het pas echt spannend: Kan ik me gedragen langs de lijn als mijn kinderen in het veld staan? Maak ik ook stomme opmerkingen? Vast wel eens! Maar als iemand me ooit zoenend langs de lijn spot, mail me dan, want dat kan natuurlijk echt niet! Meer weten? Kijk op www.barbarascholten.nl of word vrienden met Barbara via barbara-scholten.hyves.nl!