Verslag Heren1 - Eemsmond H1 9-9-2012

10-9 Nieuws Kijk voor meer fotos in het fotoalbum of klik hier Zondag, 09-09-12 Afgelopen zondag speelde er voor MHC Dalfsen sinds jaren eindelijk weer eens een Heren 1. Door inspanningen vanaf januari afgelopen jaar is het gelukt om een Heren 1 te vormen met een 3 spelers van Dalfsen jongens A en verder oud-leden en een kleine enclave Ommenaren. De heren speelden afgelopen weekend hun eerste wedstrijd thuis tegen Eemsmond heren 1. De wedstrijd begon al gauw in het voordeel van Dalfsen, nadat Vincent Schepers een strafcorner wist te pakken was het de beurt aan het strafcorner trio van de zondag, Aukema/Nijhuis/Colenbrander om dit te verzilveren. Na een strakke aangegeven bal, een goeie stop en een geplaatste sleeppush wist Dalfsen heren 1 na 4 minuten op voorsprong te komen. De afspraak was gemaakt om de eerste 15 minuten er vol op te gaan, wat met de vroege goal het juiste rendement opleverde. Helaas zakte Heren 1 wat in waardoor Eemsmond na een snelle uitbraak langszij kon komen. De 1e helft (die halverwege een drinkpauze kende vanwege de hitte) bleef vervolgens rustig met hier en daar een kans. In de 2e helft begon Dalfsen weer voortvarend door al meteen grote kansen af te dwingen maar tot een doelpunt kwam het helaas niet. Wij probeerden in de overhand een goal te scoren maar zoals bekend als je hem zelf niet scoort dan doet de tegenstander dat wel. Uit een counter na balverlies wist Eemsmond in een sterke fase van Dalfsen toch te scoren. Hierdoor kreeg Dalfsen het erg moeilijk om de afspraken aan te houden en moesten er meer kansen gecre‰erd worden. Waar Dalfsen normaal gesproken qua afronding erg sterk is kwam het scorend vermogen door de hitte wat te kort. Na slecht uitverdedigen van Dalfsen wist Eemsmond de 1-3 te scoren waardoor de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld was. 5 minuten voor tijd wisten Wouter Thijs Nijhuis en Hans van Haastrecht nog wel wat terug te doen met een mooi uitgespeelde aanval 2-3 maar een klein slotoffensief mocht niet meer baten en Dalfsen verloor van Eemsmond 2-3. De uitslag bied zeker toekomst perspectief, bedenkend dat dit pas de eerste wedstrijd van het nieuwe Dalfsen H1 was en in de wedstrijd de individuele kwaliteiten goed te zien waren. Het kneden tot een goed geoliede machine is wat nu op het progamma staat voor Heren 1, zodat we zondag weer kunnen knallen tegen en in Emmen! Reacties 0 1 Mooie wedstrijd! ? Arbitrage 10-09-2012 21:26 Zeker een mooie wedstrijd, en leuk om nu zon Herenteam te zien. Volgende week bij Emmen punten pakken, het zit er zeker in! Dank aan de mensen die zich hier zo voor hebben ingespannen!