Oliebollentoernooi, altijd door en voor iedereen.

23-1 Nieuws ??Voor mij de laatste keer?? Dit was het dan, de allerlaatste keer dat ik betrokken ben rond de organisatie van het oliebollentoernooi. Het is overgenomen door een gemotiveerde club die dit met evenveel plezier doet, zoals ik het ook heb ervaren. Ieder jaar weer is er een grote opkomst en spelen enthousiaste ouders en kinderen de wedstrijden. Dit geeft veel energie voor de deelnemers, maar ook zeker voor de organisatie. Maar nu dan toch voor de allerlaatste keer. Hoe het begon: Ooit ben ik benaderd door de ABC-commissie. Wie was dan de ABC-commissie eigenlijk? Wel, de letters staan voor Aerde, Bongers en Claassen. Drie betrokken vrouwen die van alles en nog wat organiseerden voor de hockey. Om de kring wat groter te maken, trommelden zij een aantal vrouwen op om ook mee te delen. Wel zo is het begonnen?.. En in welk jaar het was?? Dat weet ik helaas niet meer Een jaar later zijn wij verrast met een etentje. De ABC-commissie had voor ons gekookt en wij werden in stijl ontvangen op het clubhuis. Wat was dit een warm gebaar. En deze warmte is er nog steeds. Dit jaar was het aantal deelnemers zeer groot. Er kon gespeeld worden onder zonovergoten oliebollenweer. Het was wederom een geslaagde dag met veel rode wangen en tintelende ogen. Vrijwilliger zijn op een club, zoals de hockey, is meer dan alleen een vrijwilliger. Dus word je benaderd voor een klusje, grijp je kans en denk niet ?ach nu even niet, ik ontspring de dans?. Ik dank met name Lydia Brouwers met wie ik vanaf het begin heb samengewerkt. Met vriendelijke groet Roelina Ruiter van den Berg.