Verslag coachavonden

8-9

Voor de start van het nieuwe seizoen zijn er twee coach en coördinatoren avonden georganiseerd.

Tijdens deze twee avonden is uitleg gegeven wat de wederzijdse verwachtingen en taken zijn van de coaches en coördinatoren aan de ene kant, en de TC/wedstrijdsecretariaat aan de andere kant. Er is wat uitleg gegeven over speltechnische zaken, met onder andere de nieuwe spelregels, als ook de voorbereiding voor een wedstrijd. Eveneens kwam ook de strafcorner nog even voorbij. Als afsluiting was er nog het onderwerp hoe om te gaan met agressie op en rond het veld.

De presentatie is aan alle coaches verstuurd, mede ook omdat niet iedereen aanwezig kon zijn. In de presentatie staan de hyperlinks naar de KNHB site met regels voor het spelletje zelf (jongste jeugd en vanaf de junioren), regels voor invallen in een ander team als ook hoe te handelen bij verplaatsen van een wedstrijd bij tekorten.

Een issue op dit moment is nog even de coachtassen, vanwege het faillissement van Telstar kan in die behoefte nu niet worden voorzien. Er wordt druk gezocht naar creatieve oplossingen.

Namens de TC
Hadriaan