Keek op de week nr 1

Keek op de Week 1

Zo de seizoenstart zit er weer op, vrijwel alle teams hebben hun eerste wedstrijden gespeeld.

En er is veel gewonnen.

Thuis uitslagen oudere jeugd en senioren

Team - Team

6-9-2015

Nunspeet HA - Dalfsen HA

5

In de uitslagen bij Lisa wordt de jongste jeugd (D8 en lager) niet vermeldt, maar wij begrepen dat er daar ook heel goed gepeeld is.

Wellicht komt de platte kar dit jaar wel weer uit de schuur. Verder is de afgelopen weken veel overlegd. De indeling van de trainingen, allerlei perikelen die spelen bij de opstart van het seizoen, de trainers, de coaches en de coördinatoren zijn weer helemaal bij gepraat op diverse avonden. Het bestuur heeft met het kader en alle commissies om de tafel gezeten en het moet gezegd er speelt momenteel nogal wat.

• Uiteraard het faillissement van Telstar, dit raakt direct momenteel onze inkoop van materialen en bijvoorbeeld kleding.

• De statuten worden momenteel vernieuwd. Dit op verzoek van de KNHB en we zullen deze op de eerst komende ALV aan u voorleggen.

• Er is druk overleg met de Esdoorn, de eigenaar van de velden en een deel van het clubhuis over de behoorlijk gestegen kosten, met name energie, en de huidige opzet van deze constructie. Dit raakt direct de financiën van de club. Ook wordt er in dit verband gekeken naar verduurzaming van het energieverbruik. Lees, mogelijke zonnepanelen en led verlichting.

• De verbouwingsplannen staan daarom heel even in de koelkast, maar zijn wel verder uitgewerkt en feitelijk klaar.

• Zaalhockey hebben we helaas moeten besluiten om dat te verschuiven met 1 jaar. O.a. vanwege de kosten en aanpassing lidmaatschap en contributie, dit moet ook eerst voorgelegd worden in de ALV, maar een groter probleem is de capaciteit van de Trefkoele, die is er niet.

• Er is een extra Funkeygroep opgestart.

• Administratief liggen er nog een aantal zaken met Lisa en de website, o.a. inlogproblematiek en aanmeldprocedure.

• Vanuit de KNHB ligt er een nieuw protocol om te gaan werken met ouders al spelbegeleider na de winterstop bij de jongste jeugd, iets wat vraagt om o.a. een opleiding voor deze ouders. Iets waar nu naar aan het kijken zijn.

• De herindeling na de herfst ligt nu alweer op het bordje bij de TC.

• De groei van de club, momenteel hebben 214 leden! En de gevolgen daarvan op de trainingen en veldbezetting. En we gaan dit jaar vroeg in overleg met diverse dames opdat we volgend jaar misschien wel weer een Dames 1 en misschien zelf wel een veterinnen elftal kunnen creëren. Zodat de zondag nog gezelliger gaat worden!

Tot zover.
Redactie MHC Dalfsen, namens het bestuur