Jeugd MHC Dalfsen haalt geld op voor Edukans en Serious Request

Een hartverwarmend initiatief dat door MHC Dalfsen als geheel wordt gedragen. Zo kun je in het kort de actie omschrijven, die een kwartet jeugdspelers van de Dalfser hockeyclub afgelopen zaterdag hebben voltooid met als opbrengst meer dan 500 euro voor de goede doelen Edukans en Serious Request.

Een aantal weken geleden benaderden Emma Booijink (15), Timo Schaafsma, Mylla Dwars (beiden 16) en Veerle Erich (17) het bestuur van MHC Dalfsen, met het verzoek of zij de accommodatie van de club een dag mochten gebruiken om geld in te zamelen voor twee goede doelen: Edukans en Serious Request. De spontane actie van het viertal kreeg steeds meer gestalte en leidde uiteindelijk tot allerlei activiteiten op zaterdag 12 december.

’s Ochtends vroeg werden zestig kinderen van de jongste jeugd verwend met allerlei spelletjes en als traktatie een broodje knakworst, beschikbaar gesteld door Jumbo Supermarkten. ’s Middags waren er vele wedstrijden georganiseerd, waar ook zo’n zestig leden uit de oudere jeugd en sommige senioren aan meededen. Voor de winnaar was er een ovenheerlijke slagroomtaart, beschikbaar gesteld door bakkerij Elderkamp. De feestavond was wat minder druk dan verwacht, maar zorgde toch voor een mooi einde van een prachtige dag.