Oliebollentoernooi weer groot succes

Dalfsen - De rek is er nog niet uit bij het Oliebollentoernooi van MHC Dalfsen. Maar liefst 21 teams (een record) schreven zich in voor het jaarlijkse evenement van de Dalfser hockeyclub, die op alle fronten in de lift zit. Uiteraard geholpen door de prima weersomstandigheden, streden meer dan 150 deelnemers om de sportieve eer. Aansluitend op het Oliebollentoernooi werd de Nieuwjaarsreceptie gehouden door MHC Dalfsen met een korte speech van voorzitter Marcel Slootweg.
Het decor van chalets, vuurkorven en terras deed aan après ski denken. En dat terwijl er de gehele middag serieus werd gehockeyed, onder het genot van vers gebakken oliebollen. Het toernooi is één van de vele tradities van de Dalfser hockeyclub, die op veel gebieden aan de weg timmert. Zo is het ledenaantal in één jaar tijd gestegen van 200 naar 242 leden.
Dit komt niet alleen door nieuwe jeugdleden, maar ook door ouders van jeugdleden, die het hockeyspelletje willen leren. Al een aantal jaren is een ontwikkeling bij hockey gaande, dat kinderen, waarvan de ouders geen hockeyachtergrond hebben, lid worden van een hockeyclub. Tien jaar geleden werd men lid van een hockeyclub, omdat de ouders er speelden. Dat is nog steeds zo, maar de aanvulling komt nu ook van kinderen en ouders die aanvankelijk een andere sport beoefenden. Dat is niet alleen het beeld in Dalfsen, maar in heel Nederland. In Dalfsen heeft het bestuur, gedragen door de leden, een aantal jaren geleden gekozen voor de breedtesport. Iedereen, jong en oud, moet een leuke tijd bij MHC Dalfsen hebben. Dat betekent dat er veel activiteiten naast het hockey worden georganiseerd, zoals het Oliebollentoernooi. Binnenkort is er het Rabobank E-zaaltoernooi en het Clubzaaltoernooi. En aan het einde van het seizoen uiteraard de slotdag, het C/D-kamp en het E-kamp. En er zijn plannen bedacht voor een zomerfamilietoernooi, aan het begin van het hockeyseizoen. Kortom, genoeg te doen bij MHC Dalfsen.