Rabobank E-zaaltoernooi goed bezocht

Het Rabobank E-zaaltoernooi is een blijvertje op de de evenementenkalender van MHC Dalfsen. Afgelopen zondag gaven maar liefst honderd kinderen van verschillende clubs acte de présence in de Trefkoele+. Winnaar bij de jongens werd GHBS uit Groningen, terwijl bij de meisjes Zwolle met de eer ging strijken.
Zoals in voorgaande jaren was de organisatie strak verzorgd door MHC Dalfsen. De Dalfser hockeyclub is steeds meer in de bang geraakt van het zaalhockey, wat men ook terugzag in het vertoonde spel. Voor veel E-teams is het E-zaaltoernooi de eerste kennismaking met zaalhockey, dat toch een andere dimensie heeft dan het veldhockey. Door de boardings en iets afwijkende spelregels gaat het hockey toch wat sneller dan op een gewoon veld. Bij MHC Dalfsen zag je direct terug dat veel spelers het op de training geleerde blok direct in de praktijk brachten. en sneller via de randen spelen, in tegenstelling tot de andere teams, die traditioneel door het midden spelen.
Het toernooi functioneert al jaren als een regionale magneet. Naast teams uit Zwolle, Twello en Raalte was er zelfs een afvaardiging uit Groningen, dat bij de jongens met de eer ging strijken.