Belangrijke info over bardienst en spelbegeleiding

Beste leden en ouders van jeugdleden,

Onze club is zeer hard gegroeid! We hebben nu bijna 250 leden en dat is sinds ik mij kan herinneren nog nooit voor gekomen. In één jaar tijd zijn er 54 leden bij gekomen!

Hockey bij MHC Dalfsen wordt dus in toenemende mate leuk en aantrekkelijk gevonden.

Om de hockeysport en meer MHC Dalfsen aantrekkelijk te houden hebben wij (het bestuur i.o.m. het kernkader) de volgende wijzigingen ingevoerd, welke ingaan na de winterstop (dus het weekend van 12 maart).

Barcommissie
Het bestuur is blij dat Ton Souren en Sandra Smalbraak de eindverantwoordelijkheid voor ons clubhuis op zich hebben genomen. Ton en Sandra (en nog 4 andere personen) zullen eindverantwoordelijke zijn voor het openen en sluiten van het clubhuis op zaterdag tijdens competitiedagen. U hoeft dus niet meer het tasje met de sleutels op te halen bij de familie Souren. De eindverantwoordelijke voor de desbetreffende zaterdag opent en sluit het clubhuis, samen met degene die respectievelijk als eerste, danwel laatste is ingedeeld voor de bardienst.

Bardiensten
U was gewend dat u, in de week dat u bardienst heeft, een mail kreeg met de tijdstippen van de bardienst. Dat gaat veranderen: de coach/coördinator van het (jeugd)team wordt verantwoordelijk voor de indeling van de bardienst als zijn/haar team speelt. De coach/coördinator van het desbetreffende jeugdteam maakt de indeling, niet alleen voor het rijschema, maar ook voor de bardienst.
Voor de jongste jeugd (F-jes en E-zestallen) komt daar nog een taak voor de ouders bij, nl. het begeleiden van de wedstrijd (later in deze mail meer hierover).
Het grote voordeel van deze nieuwe manier is dat ouders binnen het jeugdteam makkelijker kunnen ruilen. Of als men bijvoorbeeld lastiger kan rijden, kan men een keer vaker bardienst kan draaien ipv rijden.
Bovendien kan de coach het schema voor de seizoenshelft helemaal klaar maken, zodat u ruim van te voren weet wanneer u aan de beurt bent en eventueel moet ruilen.

Spelbegeleiding door ouders verplicht
In tegenstelling tot eerdere berichten heeft de KNHB reeds besloten dat de begeleiding van wedstrijden uit de F-jeugd en E-zestallen door de ouders zelf gedaan moet worden. Ook deze maatregel gaat in, direct na de winterstop. De achterliggende gedachte hierbij is, dat de bond liever ziet dat wedstrijden van de jongste jeugd door ouders worden gefloten dan door jeugd. Wij als MHC Dalfsen denken hier iets genuanceerder over, maar snappen de redenering van de KNHB zeker.
Ook hier maakt de coach de indeling, maar is hij GEEN spelbegeleider. Dat is één van de overige ouders.
Om u niet direct in het diepe te gooien, hebben wij als vereniging twee avonden ingepland waar u de basisregels van het spelbegeleiden krijgt uitgelegd. Bovendien wordt u ook begeleid bij het leiden van een wedstrijd. U wordt dus niet in het diepe gegooid.

Deze informatie-avonden zijn op maandag 22 februari of maandag 7 maart.
Door middel van onderstaande link krijgt u een indruk wat er van een spelbegeleider wordt verwacht.

Bijgaand ook de spelregels

Vragen? Belt u mij gerust op 06 - 1038 8906 of mailen kan ook naar [email protected]

Met vriendelijke groet,

Marcel Slootweg