Open Selectie HC Zwolle

Onderstaand een bericht van HC Zwolle voor de selectie voor volgend jaar.

Er spelen al heel wat talentvolle Dalfsenaren bij HC Zwolle en daar zijn we hartstikke trots op. Uiteraard zien we niet graag mensen vertrekken maar onze inzet is dat jij plezier hebt en voor sommige fanatiekelingen kunnen wij dat niveau en bijbehorend plezier gewoon niet bieden.
Weet wel, het niveau is hoog en ze nemen het spelletje bij de selectie teams erg serieus. De training een keertje overslaan vanwege huiswerk is er echt niet bij, maar als je super gemotiveerd bent, dan hoeven ze je dat niet eens te vertellen, dan wil je elk moment van de dag hockeyen. Welnu die mensen zoeken ze.

Mocht je aan de open selectie meegaan doen, meldt dat even bij Bernard. Opzeggen van je lidmaatschap stellen we dan bij uitzondering uit, (dus niet voor 1 mei) en maken we pas officieel, als je zeker weet dat je de selectie gehaald hebt en dus ook lid kan worden bij HC Zwolle.

Voor vragen, bijvoorbeeld hoe het er aan toegaat of je enige kans hebt etc. kan je me ook altijd even bellen of appen

Bernard

Wil jij graag in één van de selectieteams van HC Zwolle hockeyen en speel je nu bij een andere vereniging?

Dan ben je van harte welkom om kennis te komen maken. Talenten met de interesse en ambitie om in het eerste team (A1, B1, C1 of D1) van HC Zwolle uit te komen, zijn welkom op de open training op zondag 17 april om 10.00 uur.

Ben je geïnteresseerd? Meld je dan vóór zaterdag 9 april a.s. per mail bij [email protected]  We ontvangen graag de volgende gegevens van je:

 Naam

 Adres

 Postcode + Woonplaats

 Geboortedatum

 Telefoon

 E-mailadres

 Bij welke vereniging speel je op dit moment en in welk team?

 Op welke positie speel je bij je huidige vereniging?

 Heb je in districts- of nationale selecties gezeten.? Zo ja, welke?

 Waarom wil je bij HC Zwolle komen spelen?

Na de open training wordt direct aan de spelers meegedeeld of ze worden uitgenodigd om een keer mee te trainen met een selectieteam gedurende het reguliere seizoen. Dit zal per persoon bekeken  worden i.v.m. het trainingsschema van je huidige team.

Na deze trainingen wordt bepaald of je wordt uitgenodigd voor de selectietrainingen op HC Zwolle.

De trainingen van de nieuwe selectiegroepen beginnen in de week van 6 juni.

Selectiecriteria - Waar wordt op gelet?

A) Technische vaardigheid van de talenten: Hoe goed kun je de verschillende hockeytechnieken uitvoeren die passen bij jouw leeftijdsgroep en met welke handelingssnelheid doe je dat. Is de techniek die je gebruikt functioneel? We kijken hier naar de individuele kwaliteit.

B) Tactisch inzicht: Snap je jouw rol binnen het hockeyspel? Tot welke oplossingen kom je in verschillende situaties. Hoe speel je samen met je teamgenoten. Coach je elkaar of luister je goed naar de coaching van anderen? Hier kijken we dus vooral naar jouw samenspel met anderen en je tegenstander.

C) Fysiek: Snelheid, kracht, wendbaarheid, explosiviteit, conditie zijn allen zaken waar we naar kijken.

Wat is je motoriek? Hoe beweeg je met/zonder bal? We letten dus op het algehele bewegingspatroon van de talenten.

D) Mentaal: Hoe gemotiveerd ben je? Hoe ga je om met tegenslag? Ben je actief aanwezig.

E) Potentie: Hier geldt geen zwart of wit definitie, maar vooral de inschatting die wij maken t.a.v. de ontwikkeling die van de verschillende talenten verwachten.

Heb je vragen? Neem dan contact op met de Technisch Manager van HC Zwolle, Bastiaan Bunnik; [email protected]