Heren 1 Kampioen

20-6

Heren 1 is gistermiddag gekroond tot kampioen van de reserve 2e klasse. Het team onder leiding van Ron ter Heide ging gisteren in de inhaalwedstrijd tegen Apeldoorn met de 3 punten er vandoor, waar 1 punt genoeg was voor het kampioenschap.

Dalfsen begon sterk aan de wedstrijd wat menig kans opleverde, echter de zenuwen zaten de meeste spelers danig in de weg. Een strafbal gaf uiteindelijk de verlossing.

Dalfsen wist daarna niet goed wat te doen, doordrukken of consolideren, waardoor Apeldoorn toch ook een aantal kansjes wist te creĆ«ren. Meer spannend dan goed was zo de rest van de wedstrijd, een mooi ingeschoten strafcorner leek even de broodnodige duidelijkheid te verschaffen maar werd afgekeurd wegens te vroeg inlopen. Uiteindelijk bracht een tweede strafbal wel die duidelijkheid, 2-0 wat uiteindelijk ook de eindstand werd.

Het bleef daarna nog lang prettig onrustig aan de Gerner Es.