Nieuws van de Technische Commissie

Personele bezetting

Bij de Technische Commissie heeft er personele wijziging plaatsgevonden. Hadriaan van Nes is van de zomer gestopt en Cesar Blauwgeers is bereid gevonden om vanaf heden mee te gaan draaien in de TC. Hadriaan enorm bedankt voor je inzet, er is veel werk verzet en Cesar, welkom en veel succes.

Herindeling

De herfstvakantie staat al bijna weer voor de deur en dat betekend een einde aan de voorcompetitie en mogelijkheid tot een herindeling bij de jongste jeugd. Herindeling houdt in dat we teams kunnen en mogen wijzigen en nieuwe teams kunnen aanmelden bij de KNHB.

Gelet op het aantal hockeyers dat gaat doorstromen van de Benjamins naar de E en F gaan we van deze herindeling gebruik maken bij de E-tjes.

Er komt een nieuw meisjes E-team bij en dat wordt ME2. Daarnaast wordt het bestaande mixed team omgezet naar een jongens team. Met deze aanpassing kunnen we alle nieuwe leden laten hockeyen en zijn we klaar voor de toekomst. Alle nieuwe meiden worden in ME2 geplaatst en ze worden aangevuld met de meiden uit het Mixed team en een enkeling uit M6E1. Het wordt een harstikke leuk team, op individuele basis kan het best zijn, dat je niet gelijk bij je beste vriendinnetje of vriendje in het team zit. Daar was nu verder geen ruimte voor maar nieuwe vriendjes of vriendinnetjes maken is ook leuk.

Bij de F-jeugd was net niet genoeg ruimte om een nieuw team te formeren. Insteek is daar nu om na de winsterstop met een extra team te starten. De nieuwe hockeyers zijn verdeeld over de bestaande teams. De teams zijn behoorlijk vol en daarom kan er tot aan een nieuwe herindeling voorlopig niemand meer bij.

Bij de D-jeugd zijn er 2 aanmeldingen, een bij JD en een voor M8D. Ze zijn geplaatst bij de bestaande teams Bij de C-jeugd geen wijzigingen
Bij de B-jeugd zijn er 3 nieuwe dames, MB wordt dan te groot, er zal nog wat door gaan stromen naar de MA. Is nog in onderzoek.

Coach en coördinator ME2

En bij deze gelijk een oproep voor de begeleiding van het nieuwe ME2 team, we zoeken een coach & een coördinator.  Twee coaches kan en mag ook. Deeltijd, parttime etc alles is mogelijk. Wat we zoeken is een georganiseerde Papa of Mama met gevoel voor teambuilding, hockeykennis is niet een 1e  vereiste. bij belangstelling even mailen of bellen met de TC. Wil je niet zelf maar weet je iemand die het best kan, tips zijn ook welkom.

Zaalhockeyen

Vanaf deze winter gaan we met de E tot en met de A-jeugd de zaal in. Lekker warm, geen afgelastingen en je leert er super van hockeyen. Alle voorbereidingen daartoe lopen momenteel. Er is druk overleg met de Trefkoele voor trainingsuren en met de bond voor de indelingen.

Voor de gehele E-jeugd en misschien M8D gaan we hoogstwaarschijnlijk vroeg op de woensdag middag trainen, van 2 tot 4. Hou daar alvast rekening mee. Precieze invulling volgt nog. De andere teams zullen waarschijnlijk op verschillende dagen verschillende uren worden. Overigens het is ons bekend dat er sprake is van een continurooster op de Spiegel en dat deze kinderen pas om 14:15 uit zijn. Wordt onderdeel van de puzzel. We moeten het doen met de beperkte uren die er zijn.

Teams in de zaal

We gaan deels met andere teams de zaal in dan dat we op het veld hebben. Simpelweg omdat de teams anders te groot worden. Hoe we deze extra teams gaan formeren is in beraad, het kan zijn dat we gaan selecteren op sterkte bij MA tot en met MC.

We hebben ME1, ME2, ME3, JE1, MD1, MD2, JD1, MC1, MC2, MC3, MB1, MB2, JB1, MA1 en Dames1 ingeschreven.

Bij de E-jeugd is er geen onderscheid tussen 8 en 6-tallen. Bestaande teams blijven simpelweg intact. M8E1 wordt ME1, M6E1 wordt ME2, M6E2 wordt ME3.

Ook bij de D is er geen onderscheid tussen 8-tallen of 11-tallen. M8D1 wordt MD2. Van de 3 veldteams MC1, MC2 en MD1 gaan we 4 zaalteams maken MC1, MC2, MC3 en MD1

JD1 en JB1 blijven intact. Feitelijk wat teveel spelers in een team voor de zaal alleen te weinig om een extra team te vormen. Gaan we op individuele basis bekijken.

MA1 en MB1 worden MA1, MB1 en MB2

We hebben overigens de 1e concept indelingen mogen zien en zover nu bekend wordt er normaal in de regio gespeeld. De afstanden zijn gelijk aan de gewone competitie. Bij de E-tjes is de spoeling soms iets dunner en zit er af en toe wel een exoot bij.
De zaalcompetitie vindt plaats tussen begin december en half februari, er zullen 4 tot 5 wedstrijddagen zijn. Op zo'n dag speelt de hele poule in dezelfde hal tegen elkaar. Op zo’n dag speelt het team twee wedstrijdjes van 2 X 20 min. Met meestal 1 wedstrijd tot 2 wedstrijden ertussen. Alleen niet als er thuis gespeeld wordt. De thuisclub speelt altijd de eerste en laatste wedstrijd, i.v.m. op en afbouwen. De wedstrijddagen kunnen ook op een zondag plaatsvinden. Als u daar principiële bezwaren tegen heeft, kunt u uw kind afmelden voor de zaalcompetitie met een mailtje naar de TC.