Nieuwsbrief TC Voorjaar 2017

Van de TC, nieuwsbrief voorjaar 2017

De laatste sneeuwresten branden momenteel onbarmhartig onder de zon weg, een aantal wil er nog niet aan en zoekt het komende week hogerop om de kou nog even vast te houden, maar er valt niet aan te ontkomen, de Lente komt eraan!

En dat betekent veldhockey! Alweer het laatste deel van seizoen 2016-2017. Spanning en sensatie onder andere voor de mogelijke kampioenschappen en dergelijke, maar voor de TC werk aan de winkel om het nieuwe seizoen startklaar te maken. Pfff nog even niet aan denken…

Genoeg te doen tot die tijd.

Jongste Jeugd
De Jongste Jeugd gaat weer aan de slag na een nieuwe en laatste herindeling. We hebben goed gelet op regio en sterkte. Het zal nooit ideaal zijn maar de indelingen zagen er goed uit. Spannend wordt het voor ME1 die heel sterk ingedeeld zijn en verder gaan zonder Amanda als coach. Amanda dank voor je inzet de afgelopen jaren.
We hadden wensen ontvangen om voor de voorjaarscompetitie een extra F team te creëren. Maar ondanks dat de teams behoorlijk vol zijn, met name bij de F spelers, konden we helaas geen nieuwe team inschrijven. Daarvoor waren er weer net te weinig spelers.

2x trainen
Alle E teams gaan, vooruitlopend op een definitieve wijziging, de rest van het seizoen twee keer per week trainen. Mogelijk gemaakt door Volvo en het bestuur, zonder dat er voor nu kosten aan verbonden zijn. Dank daarvoor! En aan een definitieve wijziging wordt gewerkt.

Junioren, Senioren en Veteranen
Junioren, Senioren en Veteranen gaan verder waar ze gebleven waren, geen herindeling aldaar. Wel heeft Gerbrand Daamen net voor de winterstop het stokje overgenomen van Ron ter Heide als coach bij de Heren 1. Ron namens de Heren bedankt voor je inzet. Verder zijn wij heel benieuwd hoe het eenieder zal vergaan na de eerste zaalcompetitie en uiteraard of de Dames in hun eerste jaar ook gelijk de schaal mee mogen nemen. Groot punt van aandacht is en blijft de jongenslijn.

Ontwikkeling
Het huidige TC beleid dateert van 2013 en behoeft op sommige punten verbetering en aanscherping. We merken dat de enorme groei van MHCDalfsen om ander beleid vraagt en we zien bepaalde trends in hockeyland die we willen aanmoedigen of anderszins willen inperken. Daarbij komt dat er ook gewerkt gaat worden aan een modernisering van de Visie en de Missie van onze club. Kortom meer dan genoeg redenen om naar het huidige TC beleid te kijken. De kapstok waaraan we dit beleid gaan ophangen heet ONTWIKKELING. Ontwikkeling van een speler gelet op zijn of haar hockeykunde, Ontwikkeling van hem of haar als persoon, ontwikkeling van een elftal én ook van een coach en een trainer. Ontwikkeling als doel, met prestatie en plezier als gevolg. Met input van externe en interne deskundigen hopen wij dat we dit nieuwe beleid voor aanvang van het nieuwe seizoen kunnen presenteren.

Zaalhockey
Dit weekend zijn alweer de laatste zaalwedstrijden, en wij hopen dat ieder team met het nodige ‘kunst en vliegwerk’ voldoende spelers heeft. Rare planning van de KNHB om in vakantieweekenden nog zoveel wedstrijden in te plannen. Dit én nog diverse andere constateringen zijn reeds ingebracht voor de evaluatie van de zaalhockey. Op 7 maart gaan we, vanaf 20 uur in het clubhuis, terugkijken op een dynamisch zaalseizoen. Iedereen is welkom met tips/trucs/tops/etc.

Coachavond
1 maart voor de start van de nieuwe competitie organiseren we weer een coachavond, van 19.30 tot 20.30 voor coaches van de jongste jeugd en van 20:30 tot 21:30 voor coaches van junioren en senioren. Op de agenda dit keer niet een technische avond over het spelletje maar o.a. sportiviteit en respect en veel praktische coach-tips.

1 maart: coachavond
7 maart: evaluatie zaalhockey