Scheidsrechtersschema bekend

29-10 Nieuws Het scheidsrechtersschema is gevuld in Lisa en staat op onze website. Iedere scheidsrechter heeft ook een mail ontvangen van mij en zal vanuit de KNHB de week voorafgaand aan zijn/haar wedstrijd een mail krijgen met het Digitaal Wedstrijdformulier (DWF). Dit DWF moet zo snel mogelijk na de wedstrijd worden afgerond.

Nu weet ik natuurlijk niet ieders agenda, dus het kan zo zijn dat je op een bepaalde datum bent verhinderd. Dan moet je ruilen met iemand anders. Dat hoeft niet per sé iemand uit jouw eigen team te zijn, dat kan ook iemand anders zijn. Je blijft eindverantwoordelijk, totdat een ander het van je wil overnemen. Niet op komen dagen, betekent dat je niet alleen een team dupeert, maar ook een serieus gesprek met het bestuur kunt verwachten.

Tips:
Een app met ruilverzoek werkt in de regel niet bevorderlijk. De ervaring is om iemand direct te benaderen tijdens de training/ wedstrijd of telefonisch. Biedt altijd aan te ruilen, dat werkt in de regel positiever dan wanneer je niets brengt.

Wel hebben we spelregels binnen de club als je ruilt:
Jeugdspelers vanaf de B-teams mogen fluiten, mits er minimaal één leeftijdscategorie tussen zit. Dus: Meisjes B mag NIET Meisjes C fluiten, maar wel MD of lager.

Ruilingen worden per mail doorgegeven aan [email protected]. Dit is om twee redenen van belang:
1. Het DWF komt bij de juiste scheidsrechter terecht, die het op tijd kan afronden.
2. Lisa houdt bij wie er fluit. Geef je een ruiling niet door, dan snij je jezelf in de vingers. Jij fluit voor een ander, maar deze fluitbeurt wordt niet geregistreerd.

Vragen? Bel of mail mij gerust!

Marcel Slootweg