MHC Dalfsen heeft het LED-licht gezien

Dalfsen - Apetrots zijn de hockeyers van MHC Dalfsen. Niet alleen op hun fraaie veld, maar sinds gisteren ook op de LED-verlichting rond het kunstgrasveld. De nieuwe verlichting, mede mogelijk gemaakt met overheidssubsidie, draagt niet alleen bij aan energiebesparing, maar ook een lagere electriciteitsrekening.
Met het aansluiten van de LED-lampen is de metamorfose bij MHC Dalfsen bijna afgerond. Afgelopen zomer werd het veld weer over gedragen aan de gemeente, die het onderhoud van het veld ook overnam. Daar stond wel een tegenprestatie van MHC Dalfsen tegenover: de hockeyclub, financieel gesteund door De Esdoorn BV, investeerde in nieuwe dug-outs en doelen. Ook kreeg het veld een nieuwe omrastering en slagplanken. Met de LED-verlichting is de laatste fase voltooid.
Is MHC Dalfsen nu klaar? Niet helemaal, want de hockeyers zijn druk aan het sparen voor een nieuwe tribune en een opslagplaats voor de trainingsmaterialen. Tenslotte wil MHC Dalfsen ook nog het clubhuis aanpakken. Genoeg te doen aan de Gerner Es.