Nieuwe tribune en huldigingen bij MHC Dalfsen

28-5 Nieuws Afgelopen zaterdag 25 mei vierde MHC Dalfsen een klein feest. Èn een nieuwe tribune èn twee supervrijwilligers letterlijk en figuurlijk in het zonnetje gezet èn drie jeugdteams kampioen. Genoeg reden om bubbels te schenken.

Nieuwe tribune
Onze kersverse burgemeester Erica van Lente kon gelukkig tijd vrij maken in haar drukke schema. Samen met wethouder Jan Uitslag, Albert Huisjes van Albert Heijn Dalfsen en jeugdlid Hugo Veldhuis opende zij, onder grote belangstelling, de twee nieuwe tribunes langs het hoofdveld.
Deze zitplaatsen zijn mogelijk gemaakt door het geld dat bij elkaar is gespaard met de Albert Heijn-actie van precies een jaar geleden. En met de opbrengst van de Grote Clubactie, waar J8E2-speler Hugo Veldhuis de meeste loten van heeft verkocht. Een mooi voorbeeld van hoe je iets als vereniging met elkaar kunt regelen. De tribunes zijn in één ochtend in elkaar gezet door Rik van Drielen (de vader van MixF1-speler Thom), Alfons Brandwacht (de vader van MA1-speelster Anouk) en Francis Kamphuis (de vader van MD1-speelster Julia en MB1-speelster Sarah).
Na de opening had Albert Huisjes nog een mooie verrassing voor MHC Dalfsen in petto: Albert Heijn geeft de hockeyclub maar liefst 1.000 flesjes water!

De Willeke en Waltervelden
Na de opening van de tribune werden Willeke van Oudgaarden en Walter Beekers gehuldigd. Beiden kregen, naast de bos bloemen, ook een naambord uitgereikt. Het kleine veld gaat voortaan door het leven als het Willekeveld. Wie is er immers niet groot geworden met hockey op onze postzegel? "Stick laag houden, met twee handen vast", zijn slechts twee van de gevleugelde uitspraken van onze jongste jeugdtrainer.
Veel is er al gezegd en geschreven over Walter Beekers. Twee prachtige artikelen in De Stentor en Hockey International, een YouTube-video. In één woord geweldig. Al meer dan 44 jaar geeft Walter training aan de Veteranen op het grote veld. Reden voor het bestuur om dit voortaan het Walter Beekersveld te noemen.

Huldiging jeugdkampioenen
Tenslotte werden de jeugdkampioenen voor het voetlicht geroepen. Opvallend is dat er maar liefst drie teams in de zaal kampioen zijn geworden. J6E1 (op het veld J8E2), JA1 (zaal) en MB1 (zaal èn veld) is een fantastische resultaat voor een relatief kleine club als MHC Dalfsen. En het bewijs dat een goede jeugdopleiding leidt tot succes!