MHC Dalfsen opent seizoen met pizza's

Dalfsen - Na het zuur komt het zoet. Met dit gezegde in het achterhoofd, hebben de leden van MHC Dalfsen afgelopen vrijdagavond het hockey-seizoen geopend met de traditionele schoonmaak. In tegenstelling voorgaande jaren was het geen dag, maar avond, afgesloten met pizza's.

De opknap-actie vormt altijd de opmaak voor de seizoenstart, die dit jaar in het weekend van 7 en 8 september is. Sinds de gemeente het veld heeft over genomen, doet zij het groot onderhoud meer dan voortreffelijk. Een compliment voor de mannen van team-leider Bertus Meijer is dan ook zeker op zijn plaats.
De hockeyers blijven wel zelf verantwoordelijk voor het clubhuis en terras. Vanaf einde middag werden deze onder handen genomen door de eigen leden. Zo werd het terrasmeubilair opnieuw geschuurd en van een laag beits voorzien. De doorzichtige overkapping van het terras kreeg een opfrisbeurt, terwijl al het onkruid en gras van het terras en paden verdween. Ook de keuken en voorraad-hok werden opgefrist. Na afloop van de schoonmaakactie was er een gezellig samenzijn met pizza.

Bestuurswijzigingen
Achter de schermen is het bestuur druk bezig geweest met het invullen van vrijkomende functies. Zo zal voorzitter Marcel Slootweg dit najaar statutair aftreden. Één van de eerste zaken die de huidige voorman in gang zette was het wijzigen van de statuten, zodat ieder bestuurslid maximaal twee termijnen van drie jaar mag functioneren. Na zes jaar geeft Slootweg, mits de leden hier goedkeuring aan geven, de hamer door aan Cesar Blaauwgeers, die de afgelopen twee jaar in de technische commissie warm draaide. Verder zal  Heren 1-speler Jon Bleekemolen toetreden tot het bestuur als secretaris. De technische commissie heeft uitbreiding gekregen met Ronald Dubbink, samen met Marcel Slootweg en Bernard Smalbraak (op de achtergrond). Verder hebben Wim van der Vecht en Frederieke Bakker de sponsorcommissie over genomen.

Trimhockey
Zoals gezegd, begint de competitie voor alle standaardelftallen weer in het weekend van 7 en 8 september. De trainingen starten deze week, ook voor de Trimhockeyers en Funkey. Trimhockey is met name gericht op ouders die wel eens willen ontdekken wat hockey is en gewoon lekker willen bewegen. Geïnteresseerd? Kom gerust een keer op woensdagavond om 20.30 u langs bij onze club. Voor een stick zorgen wij. Het enige dat je zelf mee moet nemen, zijn buitensportschoenen en sportkleding. De eerste drie trainingen zijn altijd gratis.

Funkey
Hetzelfde geldt voor Funkey. Een leuke, speelse manier om kinderen in de leeftijd van 4-5 jaar kennis te laten maken met de hockeysport onder leiding van twee trainsters. Op zaterdag zijn zij vanaf 10.00 van harte welkom. Ook hier: voor een stick zorgt de club en de eerste drie trainingen zijn gratis. Zeker als ook de competitieteams spelen is het op zaterdagochtend een gezellig drukke bedoening. Of zoals aankomend voorzitter Cesar Blaauwgeers het omschrijft: "Er wordt wel eens gevraagd, wanneer hebben jullie de Open Dag. Dan antwoord ik: die hebben wij altijd op zaterdagochtend tijdens competitiedagen!"

De Funkey is vanaf 10:15

Myrthe Brouwer8-9-2019 @ 18:28:57