REMINDER: Uitnodiging onthulling naamborden - zaterdag 16 november

REMINDER!!!

Beste (oud)leden, ouders/begeleiders en alle (oud)betrokkenen van MHCDalfsen,

Zaterdag 16 november gaan we een aantal bijzondere leden nogmaals in het zonnetje zetten tijdens een feestelijke borrel. Iedereen is van harte welkom vanaf 16 uur. Onder het genot van een drankje en een hapje worden het Willeke veld, het Walter Beekers veld en de Bernard Smalbraakstraat officieel geopend nadat zij eerder dit jaar de borden al in ontvangst hadden genomen. Het bestuur verheugd zich op deze middag! Tot ziens op 16 november.

De Willeke en Waltervelden

Eerder dit jaar werden, na de opening van de nieuwe tribune, Willeke van Oudgaarden en Walter Beekers gehuldigd. Beiden kregen, naast de bos bloemen, ook een naambord uitgereikt. Het kleine veld gaat voortaan door het leven als het Willekeveld. Wie is er immers niet groot geworden met hockey op onze postzegel? "Stick laag houden, met twee handen vast", zijn slechts twee van de gevleugelde uitspraken van onze jongste jeugdtrainer.

Veel is er al gezegd en geschreven over Walter Beekers. Twee prachtige artikelen afgelopen zomer in De Stentor en Hockey International, een YouTube-video. In één woord geweldig. Al meer dan 44 jaar geeft Walter training aan de Veteranen op het grote veld. Reden voor het bestuur om dit voortaan het Walter Beekersveld te noemen.

De Bernard Smalbraakstraat

Een decennium geleden begon Bernard, net begonnen als wijnboer in Lemelerveld, het team van zijn oudste dochter training te geven. Een zeer bekend pad voor mensen die wat bij een club gaan doen. Je begeleidt het team van één van je kids en voor je het weet zit je tot je oren in de club. Zo ook bij Bernard Smalbraak, die steeds meer jeugdteams ging trainen, totdat hij de hele jeugdlijn (oudere jeugd), maar ook de senioren onder zijn technische hoede had. En met succes. Niet alleen werden er diverse titels door verschillende teams behaald, ook het vertoonde spel werd steeds verzorgder. Naast het verzorgen van de trainingen, zette Smalbraak, samen met Hadriaan van Nes, het technisch beleid op poten. En was hij niet beroerd om het veld en onderkomen te onderhouden. Een echt hockey- en clubmens!