Zaalseizoen 2019-2020

Beste leden en ouders van jeugdleden,

Het duurt nog iets minder dan een maand voordat het zaalseizoen begint, maar het is prettig te melden dat wij bij MHC Dalfsen bijna alles rond hebben voor het nieuwe zaalseizoen.
De teamindeling en trainingsuren staan vermeld op het beveiligde deel van de site. Onder het kopje Club en dan documenten, Zaal.

Er volgen nog twee aparte avonden voor enerzijds de coaches/trainers inzake de zaal en een avond speciaal voor de spelregels in de zaal. Nadere info volgt later.

Daarnaast nogmaals een oproep aan ouders die graag willen coachen. Niet ieder team heeft een vaste coach. Wil je coachen? Een berichtje naar de TC en wij nemen contact met je op.

Daarnaast de oproep om, voordat de thuiswedstrijden in de zaal beginnen, reeds de balken te leggen in de hal.

Tenslotte: er zijn ten opzichte van vorig seizoen wat wijzigingen, die in deze app en mail worden toegelicht.

Extra veldtraining
De belangrijkste wijziging is dat je naast de zaaltraining (met jouw zaalteam), ook 1x per week een veldtraining hebt met het team waarmee je in de VELD-competitie speelt (als de weersomstandigheden dit toelaten natuurlijk).

Er zijn twee belangrijke reden hiervoor:
  1. Teambelang. In de zaal kun je in een ander team zijn ingedeeld dan op het veld. Om het teamgevoel erin te houden, leek het ons raadzaam ook een wekelijkse veldtraining te houden.
  2. Conditie: uiteraard is de zaal intensiever dan het veld, maar de afgelopen jaren zagen we ook een conditie-terugval bij teams waarvan het seizoen al in januari voorbij was.
Voor wat betreft het al dan niet doorgaan van de veldtrainingen hebben wij de volgende afspraak: rond 12.00 u 's middags wordt er via de website bekend gemaakt als er een afgelasting is ivm de weersomstandigheden. Bij geen bericht gaat de veldtraining gewoon door!

Met vriendelijke groet,

Namens bestuur en TC,