Succesvol oliebollentoornooi!

Traditiegetrouw luidt hockeyvereniging MHCDalfsen het nieuwe jaar in met een spetterend oliebollentoernooi. Zaterdag 18 januari waren de hockeyvelden druk bezet en met meer dan 100! sportieve deelnemers was het ouderwets gezellig.

De 16 teams waren verdeeld in een mix-poule, een jeugd-poule en een volwassenen-poule. Aan de leeftijd van deelname was duidelijk te merken dat dit toernooi met recht een familietoernooi genoemd mag worden. Bekende Dalfsense hockeyfamilies zoals Menting en Colenbrander waren zeer goed vertegenwoordigd. Er deed zelfs een team mee met de jongste (4 jaar oud) én oudste deelnemer (68 jaar oud). "En dat is écht de kracht van onze gezellige en actieve hockeyvereniging, want iedereen die wil hockeyen in Dalfsen is van harte welkom!” Aldus een enthousiaste voorzitter, Cesar Blaauwgeers.

In de namiddag werden na drie zwaar bevochten finales de winnaars gehuldigd in het knusse clubhuis aan de Gerner Es (zie foto’s), waarna het sportieve jaar 2020 werd geopend met een nieuwjaar speech van voorzitter Blaauwgeers. "Het maakt mij trots dat wij als vereniging zo’n gezellige dag met elkaar beleven en op zo’n dag beseft iedereen zich weer dat hockey in Dalfsen echt leeft. Kijkend naar de tussenresultaten van de veld- en zaalcompetities kunnen we dit jaar veel sportieve resultaten gaan verwachten”. Terwijl het glas werd geheven op een sportief 2020 waren alweer tientallen kinderen op het hockeyveld te vinden. "En dat is precies waar het bij ons om gaat: lekker hockeyen!”.

Gelukkig durfden vele ouders het aan om zonder enige hockeyervaring mee te doen. Een mooie eerste aanzet om de komende periode een keer op woensdagavond met trimhockey te starten en wekelijks te kunnen genieten van dit leuke sportieve spel. Ook clubsponsor Volvo was weer goed in beeld met een mooie witte XC60 naast het clubhuis. Niet voor niets, want de Volvo clubbonus is zeer aantrekkelijk voor MHCDalfsen. Iedere verkochte Volvo levert een flinke clubkasbonus op! Voor meer informatie is de sponsorcommissie (Wim en Frederiek) altijd bereid een toelichting te geven.

Luisterend naar de reacties achteraf heeft de oliebollencommissie alle reden om ook volgend weer zo’n mooi toernooi te gaan organiseren!