Update KNHB - MHCDalfsen - gevolgen coronavirus

22-3 Beste leden en ouders,

Hierbij een korte update over de huidige situatie vanwege het coronavirus.

Het is onvoorstelbaar dat we met dit mooie voorjaarsweer niet mogen hockeyen. Een hele harde, maar noodzakelijke werkelijkheid. Hopelijk kunnen we met z'n allen de draad weer snel oppakken. MHCDalfsen volgt de richtlijnen van de KNHB/gemeente Dalfsen en zodra we nieuws krijgen over een (voorzichtige) opstart, dan zullen we jullie snel informeren.

Voorlopig, in ieder geval tot en met 6 april, is het helaas niet toegestaan om de sportvelden te betreden.

Voor meer uitgebreide informatie verwijzen wij naar de website van de KNHB:

Veel gestelde vragen: op de site van de bond vind je antwoorden

Mag je in kleine groepen trainen? Wanneer begint de competitie weer? Hoe gaan we om met onze betaalde krachten? Dit zijn slechts een paar vragen die de KNHB afgelopen periode ontving van verenigingen.

Nederlandse sport vraagt kabinet en gemeenten om steun

De sportwereld schat op dit moment de negatieve financiële impact van de genomen maatregelen voor de Nederlandse sportsector op 950 miljoen euro in de periode tot en met de zomer. NOC*NSF doet met en namens de Nederlandse sportsector een oproep aan het kabinet om samen met de sport wat te doen aan de consequenties voor de sportwereld en hier een noodfonds voor in te richten. Zodat de sport ook in de toekomst haar unieke maatschappelijke rol in Nederland kan blijven vervullen.

Wat gebeurt er met de competitie?

Op dit moment is het nog niet mogelijk om aan te geven hoe en wanneer wedstrijden ingehaald worden. Het inhalen van de wedstrijden is bijvoorbeeld afhankelijk van de ontwikkeling van het coronavirus in Nederland. De situatie wijzigt op dit moment per dag. De competitieleiders werken op dit moment diverse scenario’s uit en houden de actuele ontwikkelingen scherp in de gaten.

Hoe blijf je fit zonder hockey?

Samen met Marc Jansen, de kracht- en coördinatietrainer KNHB jeugdselecties heeft de bond een trainingsprogramma gemaakt waarmee hockeyers thuis fit kunnen blijven. Het programma bestaat uit drie trainingen in de week. Elke training is opgebouwd uit vier onderdelen: interval, coördinatie, kracht en blessurepreventie. Je vindt het trainingsprogramma en de video’s op hockey.nl.

Vriendelijke groet van het bestuur