Hockey nieuws 7 mei 2020

Beste leden en ouders,

Nog geen twee weken geleden kregen we het verlossende bericht dat onze jeugd weer mocht gaan trainen. Er is vervolgens hard gewerkt aan een ‘corona-plan’ met maatregelen en vanaf woensdag 28 april wordt er weer fanatiek gehockeyd. Wat ’n mooi gezicht! Ogenschijnlijk lijkt er niets veranderd.

Verandering

Maar er is wel veel veranderd. De trainers lopen met blauwe ‘zweethandschoentjes’ op het veld, de fietsen staan in aparte vakken, de C,B en A-jeugd houdt 1,5 meter afstand van elkaar, meerdere ouders per training die de coronamaatregelen borgen en een clubhuis dat naar desinfectiemiddel ruikt. Overigens hebben we in het clubhuis nog een (kleine) voorraad consumptiegoederen met een beperkte houdbaarheidsdatum. Het bestuur buigt zich momenteel over een oplossing.

Trots

Dankzij de genomen maatregelen kunnen onze jeugdleden en trainers weer genieten van het hockeyspel. Ik ben ontzettend trots op onze leden + trainers + ouders + bestuur + technische commissie dat we dit zo snel hebben gerealiseerd. Iedereen lijkt zich goed bewust te zijn van het ernstige risico van het Covid-19 virus. Geen discussies over de maatregelen, vooral met z’n allen accepteren dat het nu zo is en vooral kijken naar wat wel kan.

Iedereen weer aan het sporten?

Tegelijkertijd heb ik zorg en worsteling over het implementeren van de nieuwe ‘anderhalve meter’ samenleving in onze vereniging. Het is een échte zoektocht. Sinds deze week weten we dat ook onze (jong)senioren binnenkort weer mogen sporten, maar wel met respect van de anderhalve meter. Opnieuw een verandering van maatregelen, trainingsschema’s, etc. Hopelijk krijgt onze technische commissie op korte termijn deze puzzel ook weer opgelost. Daarover volgt binnenkort meer nieuws, waarschijnlijk al dit weekend.

Maar 1 ding is zeker: het vergt van iedereen flexibiliteit, begrip en voorzichtigheid. Het vergt ook begrip voor het feit dat veranderingen snel op elkaar volgen. Het lukt niet altijd om daarover snel te communiceren, maar we doen ons best.

Hoe verder?

Hoe gaat dit verder? Geen idee, maar de anderhalve meter samenleving zal waarschijnlijk voor een lange periode impact gaan hebben. We weten dus ook niet hoe lang we de getroffen maatregelen moeten respecteren en opvolgen. Maar één ding is zeker: dit doen we met elkaar! Zonder betrokken ouders en betrokken leden krijgen we dit niet geregeld. Dus mijn oproep is aan iedereen om het samen te doen. Zodat álle leden kunnen genieten van het hockeyspelletje, want dat is wat ons verbindt.

Sportieve groet,

Cesar Blaauwgeers