XLidmaatschap algemeen

Nieuwe leden

Allereerst willen wij jou als Mixed Hockey Club Dalfsen van harte welkom heten bij onze vereniging. Hockeyen bij MHC Dalfsen is gezellig. Hockey is een teamsport. Een teamsport is behalve leuk, bijzonder vormend voor kinderen. Zij leren samen iets met elkaar te doen, samen iets op te bouwen en samen verantwoordelijk te zijn voor de sfeer en sportiviteit binnen een team. Plezier staat voorop, in welk team je ook speelt.

Lid worden

Kinderen kunnen vanaf 4 jaar al lid worden bij MHC Dalfsen. Dalfsen kent een introductieperiode voor elk aankomend lid. Dit betekent dat je eerst drie keer mag meetrainen en daarna pas beslist lid te worden. Gedurende deze introductie is geen contributie verschuldigd. Tijdens deze periode is het mogelijk om een hockeystick van de club te lenen.

Wil je graag een keer meetrainen neem dan contact op met de [email protected]

Het hockeyseizoen start eind augustus en eindigt begin juni. Aangezien MHC Dalfsen geen ledenstop heeft, kun je gedurende het gehele seizoen lid worden.

Aanmelden

Na drie keer trainen kunt geldt verplichte aanmelding. Dat kan via de website onder het menu: Lidmaatschap - Aanmeldingsformulier.

Duur van het lidmaatschap

Het lidmaatschap wordt aangegaan voor de duur van een heel speelseizoen (1 jaar), startend en eindigend in de zomerperiode.

Funkey (4 en 5 jaar)

Voor 4 en 5 jarigen bieden wij Funkey aan, een speciale lesvorm met veel aandacht voor spelen en bewegen. Op deze manier leren ze op een leuke en veilige manier omgaan met sportief bewegen. Voor deze leeftijdscategorie wordt er nog maar sporadisch gebruikt gemaakt van echte hockeysticks. Wel maken de kinderen tijdens de lessen gebruik van knotshockeysticks en ringhockey. U hoeft nog geen speciale attributen zoals scheenbeschermers, bitje en/of een stick aan te schaffen

De lessen voor 4-5 jarigen zijn momenteel op zaterdagmorgen.

Jongste jeugd (6 t.m. 9 jr.)

De jongste jeugd is gericht op het leren spelen van het spelletje hockey. Met name techniek en veilig spelen heeft aandacht, naast de sociale aspecten van een teamsport.Via een klein veldje waar ze 3 tegen 3, 6 tegen 6 of 8 tegen 8 spelen worden ze langzaam voorbereid op het spelen op een groot veld van 11 tegen 11.

De jongste jeugd traint een keer per week op dinsdagmiddag en speelt op zaterdagochtend competitie.

Voor nieuwe leden geldt dat plaatsing in een team en deelname aan de competitie meestal plaats vindt na het volgen van een aantal maanden trainen. Dit gaat altijd in overleg met de train(st)er(s) coach(es) en de technische commissie. Veilig deelnemen voor zichzelf en andere spelers is hierbij het uitgangspunt, naast het principe dat niks zo leuks is als spelen van wedstrijdjes, en dat we je dus zo snel mogelijk aan een team willen toevoegen. Wel kan het zo zijn dat er even geen plaats is binnen een team. In dat geval starten we meestal met een inloopgroep die gedurende het jaar alsnog kan intreden in de competitie.

Jeugd (10 t.m. 17 jr.)

De (oudere) jeugd speelt 11 tegen 11 op een geheel veld op de zaterdag en heeft twee keer per week training. Naast techniek en inzet wordt er nu ook veel aandacht aan de tactiek geschonken.

Ook hier geldt dat veiligheid voorop staat en dat nieuwe leden eerst een aantal maanden trainingen zullen volgen, voordat ze aan een elftal en de competitie toegevoegd worden.

Senioren (18 jaar en ouder)

De Senioren spelen op zondag competitie. Momenteel heeft MHC Dalfsen een seniorenteam, Heren 1, wij hopen echter in de nabije toekomst over meerdere seniorenteams (ook dames) te beschikken. Wilt u hiervan op de hoogte blijven, neem dan contact op met de [email protected]

Trimhockey (18 jaar en ouder)

Een andere manier dan spelen van competitie is deelnemen aan het trimhockey, de nadruk ligt hierbij op gezelligheid en sportief bezig zijn. Een keer per week, op de woensdagavond wordt er getraind.

Veteranen (30 of 35 jr. en ouder)

Dames vanaf 30 jaar en heren vanaf 35 jaar die willen blijven hockeyen kunnen bij de veteranen spelen. Dalfsen heeft momenteel 1 heren Veteranenteam, een zeer gezellige ploeg mannen van eind dertig tot begin 70 die het best leuk vinden, als er nog meer teams of leden bijkomen!

Indeling

Vanaf 18 jr.

Alleen trainen

Scheidsrechterskaart

Conform het beleid van de KNHB moeten wedstrijden door goede scheidsrechters worden begeleid. Dit betekent dat ieder lid, vanaf 15 jarige leeftijd, een scheidsrechterskaart moet halen. Hij of zij wordt hierin gesteund door de club.

Handige tips voor de startende hockeyer & hockeyster:

-Zorg voor goede kunstgras-schoenen, dit voorkomt uitglijden;

-Het is verplicht om een mondbeschermer (bitje) in te doen;

-Het is niet toegestaan om sieraden (oorbellen, ringen, kettingen, armbanden etc.) te dragen;

-Doe bij loshangend haar altijd een staart of een haarband in;

-Draag goed passende scheenbeschermers;

- Leen een paar keer een stick van een vriendje of vriendinnetje zodat je weet welke stick jij lekker vindt spelen, voordat je een stick koopt;

-Wees op tijd op de training;

Vragen?

Mail met [email protected]